Οι δύο άνδρες έγιναν φίλοι το 1906, αμφότεροι στα 23 τους, όταν εργάστηκαν σε τηλεγραφική εταιρεία της Βαλτιµόρης (ο Μπλακ ως επόπτης και ο Ντέκερ ως σχεδιαστής µηχανικός) στις αρχές του 20ού αιώνα. Αυτό που τους ένωσε ήταν το έµφυτο ενδιαφέρον τους για τις µηχανές, κάτι που το 1907 τους ώθησε να παραιτηθούν και να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία, την Black & Decker Manufacturing Company, µε στόχο το σχεδιασµό και την παραγωγή µηχανών και εργαλείων για βιοµηχανική χρήση.
Καθώς δεν διέθεταν τα απαραίτητα κεφάλαια για να ξεκινήσουν, ο Ντέκερ αναγκάστηκε να πουλήσει στον πεθερό του το αυτοκίνητό του έναντι 600 δολαρίων, το µοναδικό αντικείµενο αξίας που διέθετε, ενώ ο Μπλακ δανείστηκε από τον ίδιο άνδρα άλλα 600 δολάρια. Με τα χρήματα αυτά άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα με μηχανήματα στην Βαλτιμόρη. Ως λογότυπο υιοθετούν το 1912 ένα εξάγωνο, που συμβολίζει μια εξάγωνη βίδα. Ωστόσο, σύντομα το κατάστημα αυτό αποδείχθηκε πολύ μικρό για να χωρέσει τις φιλοδοξίες και τα όνειρα των δύο ανδρών.
Πριν ακόµη συµπληρώσουν τα 30 χρόνια, οι δύο συνεταίροι ανέγειραν ένα εργοστάσιο συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ. όπου σχεδίασαν ένα µηχάνηµα που τοποθετούσε καπάκια στα µπουκάλια γάλακτος, µια κουτάλα για γλυκά, ένα µηχάνηµα για πώληση γραµµατοσήµων, έναν αποσβεστήρα κραδασµών για τα αυτοκίνητα, καθώς και διάφορα µηχανήµατα για το αµερικάνικο Νοµισµατοκοπείο.
Το 1916, έχοντας παρατηρήσει ότι τα γερμανικά τρυπάνια της εποχής ήταν βαριά και δύσκολα στη χρήση, κατασκευάζουν το πρώτο στον κόσµο ηλεκτρικό τρυπάνι, ελαφρύ και –με τιμή που ξεκινούσε από τα 230 δολάρια- σχετικά προσιτό, ακριβώς ό,τι αναζητούσε η βιοµηχανία για χρόνια ολόκληρα. Σπεύδουν μάλιστα να κατοχυρώσουν την πατέντα για τη λαβή πιστολιού και τον διακόπτη τύπου σκανδάλης για το δράπανο. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το αρχικό ποσό των 1.200 δολαρίων που είχαν επενδύσει τους απέφερε ένα εκατοµµύριο δολάρια ετησίως. Τα καλύτερα, όµως, ήταν ακόµη µπροστά.
Το 1921 μία ολοσέλιδη καταχώριση στην Saturday Evening Post σηματοδοτεί την απαρχή της αξιοποίησης των μέσων μαζικής επικοινωνίας από την εταιρεία. ενώ ένα χρόνο αργότερα, το 1922, η επιχείρηση προσθέτει στη διαρκώς διευρυνόμενη γκάμα της το ηλεκτρικό κατσαβίδι. To 1925, σε μια προσπάθεια να επιμορφώσουν πωλητές καταστημάτων και εργολάβους, οι δύο ιδρυτές επιστρατεύουν δύο λεωφορεία που διασχίζουν όλη τη χώρα προσφέροντας επιδείξεις προϊόντων.
Την εποχή της μεγάλης ύφεσης, η αμερικάνικη επιχείρηση, με πληθώρα θυγατρικών στο εξωτερικό, έφθασε μία ανάσα από την χρεοκοπία. Οι μαζικές απολύσεις, ανάμεσα στους απολυμένους ήταν και ο γιος του Αλόνζο Ντέκερ, συνεπικουρούμενες με τη θέληση πολλών αφοσιωμένων υπαλλήλων που προσφέρθηκαν να εργαστούν χωρίς αμοιβή, καθώς και την προσέλκυση ξένων επενδυτών, έδωσαν το φιλί της ζωής στην χειμαζόμενη Black & Decker.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’40, η Black & Decker έγινε αποδέκτης πολλών επαναληπτικών παραγγελιών από το στρατό, ο οποίος το χρησιµοποιούσε στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, αλλά και από επιχειρήσεις. Το γεγονός αυτό κίνησε την περιέργεια του Αλόνζο Ντέκερ, ο οποίος δεν περιορίστηκε απλώς στην παράδοση του εµπορεύµατος, αλλά, φοβούµενος για τυχόν δυσλειτουργία του τρυπανιού, αποφάσισε να διερευνήσει για ποιο λόγο µία εταιρεία που μόλις είχε προµηθευτεί τρυπάνια να δίνει επαναληπτικές παραγγελίες. Η έρευνά του κατέδειξε ένα άκρως ενδιαφέρον στοιχείο: πολλές γυναίκες υπάλληλοι των εταιρειών αυτών έπαιρναν το τρυπάνι σπίτι τα σαββατοκύριακα για να κάνουν διάφορες εργασίες και δεν το επέστρεφαν ξανά.
Το 1963 η Black & Decker αναπτύσσει ένα επαναφορτιζόμενο, ελάχιστης ροπής διαστημικό εργαλείο για τους αστροναύτες της NASA για να το χρησιμοποιούν σε αβαρείς συνθήκες. Λίγα χρόνια μετά, το δράπανο με ειδικά κατασκευασμένη κεφαλή, Apollo Lunar Surface, χρησιμοποιείται με επιτυχία για την αφαίρεση δειγμάτων εδάφους από την σελήνη στην αποστολή της NASA Apollo 15. Το δράπανο χρησιμοποιείται ξανά και στις αποστολές του Apollo 16 και 17.
Μόλις είχε ανακαλύψει τι ζητούσε η αγορά: ένα τρυπάνι για οικιακή χρήση. Ως εκ τούτου, το 1946 οι Μπλακ και Ντέκερ εισήγαγαν στην αγορά µια σειρά από ηλεκτρικά τρυπάνια και εξαρτήµατα για τον απλό καταναλωτή. Η στιγµή ήταν ιδανική, αφού µε το τέλος του Β' Παγκοσµίου Πολέµου οι Αµερικάνοι βετεράνοι επέστρεφαν και αγόραζαν σπίτια, τα οποία επισκεύαζαν οι ίδιοι. Η µόδα του «κάν’το µόνος σου» (do it yourself - DIY) είχε έρθει για να µείνει, όπως ακριβώς και το τρυπάνι Black & Decker. Χρειάστηκαν πέντε μόλις χρόνια για να κατασκευάσει η εταιρεία το εκατομμυριοστό της τρυπάνι.
Σήμερα, η Stanley Black & Decker (μετά τη συγχώνευση το 2010 με την Stanley) -οι απόγονοι των δύο ιδρυτών παρέμειναν στο πηδάλιο της εταιρείας μέχρι τη δεκαετία του ’70- είναι μια παγκόσμια εμπορική και κατασκευαστική εταιρεία ποιοτικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται μέσα και γύρω από το σπίτι και σε εμπορικές εφαρμογές. Με προϊόντα που διακινούνται σε περισσότερες από 100 χώρες και περίπου μισά από τα έσοδα να προέρχονται από χώρες εκτός των ΗΠΑ, οι σειρές προϊόντων της διατηρούν ηγετικά μερίδια αγοράς στον τομέα τους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου